Polityka prywatności
Polityka prywatności.
Realizacja zamówień w sklepie internetowym.
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) obowiązującym od dnia 25 maja 2018 r. dokonaliśmy zmiany Regulaminu korzystania ze Sklepu internetowego, w tym w szczególności w zakresie Polityki prywatności.
W związku z tym, iż przechowujemy Państwa dane osobowe informujemy, iż:
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Magdalena Chobot prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Art Faktoria Magdalena Chobot” – w Gdyni (81-116) przy ulicy Bosmańskiej 28/4 NIP 958-139-00-93, REGON 220846755.
- Administrator gwarantuje realizację uprawnień Klientów wynikających z RODO, tj.:
- prawo dostępu do treści danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących ich przetwarzania,
- prawo do sprostowania oraz usunięcia danych Klientów – jeżeli dane Klienta są niepoprawne lub niekompletne albo Klient wycofa swoją zgodę na ich przetwarzanie,
- prawo ograniczenia przetwarzania danych – na czas wyjaśnienia, korekty, wniesienia sprzeciwu dane nie zostaną usunięte, a jedynie ich przetwarzanie zostanie ograniczone,
- prawo do przenoszenia danych osobowych, czyli do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi,
- niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
- prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Klienta,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzoru w związku z przetwarzaniem danych osobowych Klientów – do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Administrator z należytą starannością dba o bezpieczeństwo danych osobowych Klientów. Jednakże dla wygody Klientów Administrator korzysta z wielu nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań technicznych, które umożliwiają Klientom wygodę zakupów, a Administratorowi właściwą obsługę Klienta. W związku z tym niektóre dane osobowe Klientów udostępniane są podmiotom płatniczym, podmiotom wspierającym usługi pocztowe, kurierskie, logistyczne, usługi audytowe i konsultingowe, promocje marketingowe, a także organom publicznym zajmującym się ściganiem nadużyć, przestępstw oraz kontrolą skarbową.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest niezbędne dla zawarcia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług elektronicznych. Dane osobowe Klientów Administrator otrzymuje od Klientów podczas rejestracji konta, w związku z korzystaniem przez Klienta z newslettera oraz formularza kontaktowego, jak również w związku ze złożonym zamówieniem i jego obsługą w Sklepie internetowym.
- Dane osobowe Klientów są przetwarzane w zakresie niezbędnym do wykonania zawartej umowy, w tym do:
- zakładania i zarządzania kontem oraz zawierania transakcji;
- dokonywania wysyłki zamówionych produktów
- obsługi reklamacji oraz zwrotów;
- obsługi zapytań i zgłoszeń kierowanych do Administratora (np. przez formularz kontaktowy);
- zarządzanie bezpieczeństwem transakcji,
- zapewnienie najlepszej obsługi Klienta.
- Dane osobowe są również przetwarzane w celach wskazanych poniżej, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest:
- monitorowanie aktywności Klienta na stronie internetowej,
- marketingu produktów lub usług własnych, w tym spersonalizowanych na podstawie profilu Klienta,
- zapewnienie usług płatniczych,
- windykacja należności; prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych,
- zapewnienie należytego przestrzegania przepisów prawa podatkowego oraz przepisów o rachunkowości,
- zapewnienie bezpieczeństwa dokonywania transakcji, w tym zapobieganie popełnianiu przestępstw,
- prowadzenie analiz statystycznych,
- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych oraz zapewnienie rozliczalności (wykazania spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa),
- organizacja konkursów, akcji promocyjnych, budowanie programów lojalnościowych i partnerskich.
- Klient może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych dla celów marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z uzasadnionym interesem Administratora.
- Dane osobowe są również przetwarzane na podstawie zgody Klienta w celu:
- wysłania informacji handlowych,
- wysyłanie do Klienta informacji w postaci newslettera.
Udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych Klient może wycofać w dowolnym momencie w taki sam sposób, w jaki została wyrażona. Dane Klientów będą przetwarzane przez Administratora do czasu wycofania zgody.
- Administrator wymaga podania danych osobowych w celu zawarcia i wykonania umowy (złożonego zamówienia w Sklepie internetowym) oraz:
- w celach księgowych, w tym wystawiania faktur VAT,
- prowadzenia konta Klienta,
- bezpośredniego kontaktu z Klientem,
- realizacji usługi „Newsletter”.
- informowania Klienta o przebiegu realizacji zamówienia,
- informowania Klienta o wysyłce zamówienia,
- informowania Klienta o przebiegu postępowania reklamacyjnego, obsługi zwrotu,
- informowania Klienta o produktach, które mogą Go zainteresować.
W tym celu Administrator zbiera i przetwarza następujące dane Klientów:
- a) imię i nazwisko,
- b) adres zamieszkania,
- c) adres do doręczeń,
- d) numer identyfikacji podatkowej (NIP) - wyłącznie dla potrzeb i w sytuacji wystawiania faktury,
- e) adres poczty elektronicznej (e-mail),
- f) numer telefonu.
W sytuacji wzięcia przez Klienta uczestnictwa w akcjach promocyjnych i konkursach Administrator może potrzebować również dodatkowych danych wymaganych ze względu na przepisy podatkowe.
Dane osobowe Klienta mogą być również przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać wobec Klienta żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na sytuację Klienta. Profilowanie danych osobowych przez Administratora polega na przetwarzaniu tych danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji o Kliencie, w szczególności do analizy lub prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań.
- Dane osobowe Klientów przechowywane są nie dłużej niż są one potrzebne dla właściwej jakości obsługi i w zależności od trybu i celu ich pozyskania przechowywane są:
1) Zawarcie umowy – na czas jej trwania oraz po jej zakończeniu w celach:
- dochodzenia roszczeń związanych ze zrealizowaną umową
- realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych,
- zapobiegania nadużyciom lub przestępstwom,
- statystycznych i archiwizacyjnych.
2) Działania marketingowe – na czas trwania umowy, udzielenia odrębnej zgody na przetwarzanie takich danych – do czasu zakończenia działań związanych z obsługą transakcji, wniesienia przez Klienta sprzeciwu wobec takiego przetwarzania lub wycofania zgody.
3) Działania okołosprzedażowe i promocyjne – np. konkursy, akcje promocyjne – na czas trwania i rozliczenia takich akcji czy konkursów.
4) Działalność operacyjna - do czasu przedawnienia obowiązków Administratora nałożonych przez RODO oraz odpowiednie przepisy krajowe, celem wykazania rzetelności w przetwarzaniu danych osobowych.
- Administrator przetwarza dane osobowe odwiedzających profil prowadzony w portalu społecznościowym Facebook. Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z prowadzeniem profilu, w tym w celu informowania o aktywności, promowaniu serwisu, a także udzielania odpowiedzi na krótkie zapytania kierowane za pośrednictwem komunikatora Facebook. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora w tym celu jest jego uzasadniony interes, polegający na promowaniu własnej marki.
- We wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych Klient może w każdym czasie przesłać stosowną wiadomość na adres siedziby Administratora lub adres poczty elektronicznej biuro@butyrobocze.com.pl